Okazuje się, że problem toaletowy jest tematem tabu i "uciążliwością".
Pracownicy biurowi z krajów europejskich, jak Anglia, Francja i Niemcy, definiują toalety jako brudne. Niewłaściwa higiena w miejscu pracy jest przyczyną wielu chorób, co przewyższa absencję w pracy, a tym samym mniej skuteczną organizację.
Aż 43% pracowników deklaruje, że zobaczyli, mocz i kał.
12% pracowników zobaczyło - krew, w pobliżu toalety.
58% pracowników zauważyło w toalecie na podłodze i ścianie mocz, kał i krew jak i pozostałem zabrudzenia.
Badania wykazały, że toalety mają również wpływ na stan psychiczny i motywację pracowników. Ponad jedna trzecia pracowników (40%) było „wstrząśnięte” przez nieprzyjemny zapach w toaletach biurowych, a prawie połowa kobiet (48%) odkryła przepełnione kosze higieny i opisały doświadczenie jako „obrzydliwe” (76%).
Aż jedna trzecia - 31% badanych pracowników - oświadczyło, że nie będzie szczęśliwa, gdyby większy udział zainteresowanych stron lub klientów skorzystał z toalet biurowych.
"Chociaż 92% respondentów twierdzi, że zawsze opuszczają toaletę w stanie, który chcą znaleźć, stwierdziliśmy znaczne braki zgodnie z" etykietami higieny "i zasadami higieny. Połowa robotników (49%) została zszokowana WC, a jedna czwarta (24%) było tak zszokowanych, że wyszli z pokoju bez korzystania z toalety. Byliśmy zaskoczeni szeroko rozpowszechnionym problemem, z czystością pomieszczeń biurowych. A ich stan ma bezpośredni wpływ na częste nieobecności pracowników z powodu złych warunków higienicznych i tym samym niższej wydajności w firmach, mówi Krzysztof Matowski, CEO Rentokil Initial w Polsce.
Spadek produktywności firm z powodu chorób zawodowych spowodowany brakiem odpowiednich warunków higieny i brakiem reguł higienicznych kosztuje w wielu krajach do 5% PKB.
Badanie musiało zdecydować, co zdaniem personelu może poprawić kondycję toalet i związane z nimi doświadczenie. 61% respondentów chętnie widzi czystsze wyposażenie w miejscu pracy. Szczególną uwagę poświęca się młodszym pracownikom (18-24 lata) - 69% chce czystszych i higienicznych toalet biurowych, w porównaniu do 49% osób w wieku 55-64 lat.
Wyraźnie oczekiwano wyższych standardów i zasad higieny od innych osób. Płukanie toalety uważane było za najbardziej nieprzyjazny i "zły" nawyk toaletowy - 72% respondentów stwierdziło, że to zachowanie nie podobało się jego współpracownikom. Inne niewłaściwe zachowanie wskazane przez respondentów jest niechlujne (54%), mycie rąk (44%), nieprzyjemny zapach (33%) i dźwięk (15%). Chociaż większość pracowników biurowych twierdzi, że zawsze opuszczają toaletę w stanie, z którym chcą się spotkać, niestety nie jest tak. Tylko kilka pracowników odpowiada za poprawę warunków dla innych, poprzez własne zachowania lub zgłaszanie problemów napotkanych w pomieszczeniach biurowych.
Inne obserwacje wskazujące zakres problemu w zakresie funkcji biurowych:
62% badanych pracowników powiedziały, że toaleta w miejscu pracy nie było czystsze niż ich łazienki w domu, a 9% twierdzi, że ich doświadczenie z toalety w biurze była gorsza niż w innych miejscach publicznych, takich jak bary i restauracje.
17% respondentów wyraziło oburzenie stanem toalety biurowej, ale nic z tym nie zrobili
29% respondentów korzysta z toalet dla osób niepełnosprawnych, pomimo braku niepełnosprawności